Cultuur / Samenwerking

Een bedrijfscultuur komt niet uit de lucht vallen en kan hardnekkig zijn. Een cultuur wordt overgedragen. Het schetst de ruimte die mensen krijgen om te leren en te oefenen. En de manier waarop er wordt samengewerkt en gecommuniceerd, horizontaal en verticaal. Projecten, bedrijven en ondernemingen slagen soms ineens wel wanneer het lukt om de bedrijfscultuur helder te benoemen. Expliciet, onpartijdig, constructief, nieuwsgierig. Dan beginnen er een paar om het anders te durven, of gewoon te doen.

Met de bedrijfspsychologen van Hermans Nieuwenhuis hebben bedrijven direct toegang tot recente kennis en serieuze (ook online) systemen om bedrijfscultuur helder en objectief te benoemen. Daarbij ontstaat uiteindelijk een helder startpunt voor verandering. In beeld komen factoren als: beloning voor prestatie, effectiviteit en efficiƫntie van besluitvorming, aanmoediging van creativiteit, duidelijkheid van de onderlinge communicatie, stijl van leiding geven en omgekeerd: de mate waarin werkers zich identificeren met het bedrijf en de leiding.

Opdrachtgevers

gem_westland
lumc
mcdonalds
strukton
iws
gem_amsterdam
amsterdannet
gem_wassenaar
odra
gem_veldhoven
klm
gem_utrecht
gem_groningen
trickster
gem_hoorn
veiligheidsregio-noord-holland-noord
la-place
adidas1
de_jeugdbeschermers
v-en-d
gem_arnhem
rho
rud
de-gidts-en-feldman
gem_den-helder
crucell
gem-vught
het_streek
gem_den-haag