Cultuur / Samenwerking

Een bedrijfscultuur komt niet uit de lucht vallen en kan hardnekkig zijn. Een cultuur wordt overgedragen. Het schetst de ruimte die mensen krijgen om te leren en te oefenen. En de manier waarop er wordt samengewerkt en gecommuniceerd, horizontaal en verticaal. Projecten, bedrijven en ondernemingen slagen soms ineens wel wanneer het lukt om de bedrijfscultuur helder te benoemen. Expliciet, onpartijdig, constructief, nieuwsgierig. Dan beginnen er een paar om het anders te durven, of gewoon te doen.

Met de bedrijfspsychologen van Hermans Nieuwenhuis hebben bedrijven direct toegang tot recente kennis en serieuze (ook online) systemen om bedrijfscultuur helder en objectief te benoemen. Daarbij ontstaat uiteindelijk een helder startpunt voor verandering. In beeld komen factoren als: beloning voor prestatie, effectiviteit en efficiƫntie van besluitvorming, aanmoediging van creativiteit, duidelijkheid van de onderlinge communicatie, stijl van leiding geven en omgekeerd: de mate waarin werkers zich identificeren met het bedrijf en de leiding.

Opdrachtgevers

rho
gem_westland
amsterdannet
strukton
gem_veldhoven
la-place
gem_arnhem
gem_den-haag
rud
klm
crucell
gem_groningen
mcdonalds
gem_utrecht
de-gidts-en-feldman
v-en-d
gem_amsterdam
veiligheidsregio-noord-holland-noord
gem_hoorn
odra
iws
gem_wassenaar
lumc
gem-vught
de_jeugdbeschermers
gem_den-helder
het_streek
adidas1
trickster