Werken aan cultuur

Over bedrijfscultuur kan lang gepraat worden. De bedrijfspsychologen van Hermans Nieuwenhuis worden ingeschakeld voor de praktische, proefondervindelijke aanpak van cultuurvraagstukken. Hoe wordt initiatief aangemoedigd, of ontmoedigd? Wat wordt wel en niet verteld, door managers en door collega’s, aan elkaar. En hoe kan dat beter, vlotter, en duidelijker? Hoe krijgen we enthousiaste en slimme teamworkers bij ons bedrijf? En hoe houden we ze?

Voorbeelden

Bij een hotelketen liep de omzet terug. Teams maakten onderling ruzie en de klanten voelden zich minder welkom. Met praktische trainingen in het ‘op de werkvloer’ oplossen van meningsverschillen lukte het om de klanten weer te laten ervaren dat ze meer dan welkom waren!

Een ander voorbeeld: bij een succesvolle retailer bleven er klachten binnenstromen over de kwaliteit van een deelsector. Met hulp van de bedrijfspsychologen werd duidelijk dat het management de medewerkers ‘niet hoog had zitten’ en dat er bij de medewerkers veel cynisme en matheid heerste. De managers vonden samen met de medewerkers een manier om klanten weer enthousiast te maken en zo zelf ook meer plezier in het werk te vinden. 

De tips van de bedrijfspsychologen werden samengevat in een klein boekje, het eigen naslagwerkje met tips en tools, een ’smart moves booklet’!

Opdrachtgevers

gem_amsterdam
gem_groningen
iws
amsterdannet
gem_westland
la-place
gem_hoorn
adidas1
de_jeugdbeschermers
gem_utrecht
gem_den-haag
de-gidts-en-feldman
rud
het_streek
gem_den-helder
gem_veldhoven
gem-vught
gem_arnhem
rho
veiligheidsregio-noord-holland-noord
v-en-d
gem_wassenaar
strukton
odra
crucell
klm
mcdonalds
trickster
lumc